Дапамажыце dev.by 🤍
Падтрымаць

Дзве айцішніцы шукаюць працу ўжо год. Вось іх гісторыі

Большасць працу знаходзіць — але не ўсе. Пагутарылі з тымі, хто шукае працу так даўно, што адсвяткаваў (або вось-вось) гадавіну пошукаў. 

40 каментарыя
Дзве айцішніцы шукаюць працу ўжо год. Вось іх гісторыі

Большасць працу знаходзіць — але не ўсе. Пагутарылі з тымі, хто шукае працу так даўно, што адсвяткаваў (або вось-вось) гадавіну пошукаў. 

«Аднойчы мне адмовілі на фінальным этапе толькі таму, што я спытала, ці не з’яўляецца CMO жонкай CEO»

Кацярына, маркетолаг у ІТ, Польшча: 

  • узровень і стаж у ІТ: senior, 10 гадоў;
  • геаграфія пошукаў: уся Еўропа, без рэлакейту — толькі аддаленая праца або ў краіне знаходжання, то-бок у Польшчы;
  • відэлец зп, на якую прэтэндуе, і той мінімум, на які гатовая, калі пошукі яшчэ зацягнуцца: спачатку было 3200-3400 еўра з падаткамі, потым знізіла планку да 3000;
  • асабістая рамка пошуку, якія крытэры ў адносінах да працадаўцы: «сітуацыя змянялася. Спачатку было: сярэдняя або буйная кампанія, але пажадана не „галера“. Моцная каманда, якая давярае табе як спецыялісту. Спецыялізацыя працы — шырокая (influencer, crm, cro, product, growth marketing)». Наяўнасць брэнда, не цалкам руская каманда, не стартап пачаткоўцаў, не трэйдынг, бэтынг, не занадта тэхналагічны прадукт, этычны бізнэс, не агенцтва. Потым фільтр пашырыўся да «любая кампанія з прадуктам або агенцтва», каб ужо потым адсяваць па вышэйшых крытэрах;
  • які дэдлайн сабе паставіла для пошуку, і што будзе, калі да дэдлайну нічога не знойдзе: «першапачатковы дэдлайн — паўгода. Потым было выгаранне пару месяцаў з неактыўным пошукам, і дадатковых умоў ужо не было»;  
  • колькасць водгукаў: «не падлічвала (гэта ўсвядомленае рашэнне: інакш для мяне гэта ператварылася б у гонку. Агульнае — каля 120-150 кампаній»;
  • колькасць кампаній, дзе працэс стартаваў — быў хаця б скрынінг-сазвон: каля 18-20;
  • колькасць кампаній, дзе завяршыла поўны цыкл сумоўяў: 9;
  • колькасць адмоў vs колькасць офераў, калі былі: 2 оферы, 6 адмоў.

— Я маркетолаг, які ўжо больш за год шукае працу. Трапіла пад скарачэнне. Прычым у мяне было шмат вельмі крутых сумоўяў: у Meta, у Blinkist і ў іншых кампаніях — але яны не завяршыліся оферамі. 

Пару разоў я адмаўлялася ад прапаноў, калі мне не падабаліся ні прадукт, ні каманда — «круціла носам». 

Нядаўна я сустрэла тры шкодныя парады па пошуку працы, з якімі ў цэлым згодная: 

  • ставіць планку на колькасць водгукаў на дзень;
  • пісаць суправаджальныя лісты;
  • хвалявацца, калі не ўзялі. 

Патлумачу:

  • пры пошуку працы якасць важнейшая за колькасць. Таму вельмі важныя знаёмствы — лепш інвеставаць у іх, чым у 10 рэзюмэ на дзень, хоць знаёміцца і цяжка. 
  • з улікам даступнасці AI для напісання суправаджальных, у іх адпаў сэнс. Калі чалавек выкарыстоўваў AI, гэта відаць — нават калі ён пасля адрэдагаваў ліст;
  • ацэнка пасля сумоўя заўсёды вельмі суб’ектыўная, а сам працэс у рэдкіх кампаніях выбудаваны класна. Асабіста я толькі ў Blinkist размаўляла з рознымі прадстаўнікамі каманд — у іншых кампаніях даводзілася камунікаваць з вельмі абмежаваным колам асоб, і гэтае ж кола асоб і прымала рашэнне.

Чаму гэта важна: Мая роля не вузкая (напрыклад, закупка трафіку — і толькі), яна звязана з узаемадзеяннем паміж камандамі: кантэнт, перфоманс маркетынг, прадукт, CEO — і класна, калі група спецыялістаў з гэтых каманд прымае рашэнне сумесна (хоць нават пры закупцы трафіку некаторыя спрабуюць практыкаваць нешта накшталт халістычнага падыходу). 

Аднойчы мне адмовілі на фінальным этапе толькі таму, што я спытала, ці не з’яўляецца CMO жонкай CEO (дагэтуль гэтая гісторыя весяліць мяне).

Што яшчэ важнага я зразумела за гэты год: ад пошуку працы бывае выгаранне. Калі вы ў працэсе заўважаеце, што пракрастынацыі становіцца шмат, — самы час змяніць фокус на сябе. Быць працаголікам — значыць думаць аб працы заўсёды. Больш, чым аб чым-небудзь яшчэ. У пошуку працы гэта таксама працуе.

Як доўга я яшчэ змагу не пагаджацца на працу, якая не падабаецца — ну, у мяне ёсць муж і фрыланс-праекты, гэта дазволіла мне легалізавацца ў Польшчы і зарабляць.

Але так, сёння мой спіс патэнцыйных працадаўцаў моцна пашырыўся ў параўнанні з тым, што было на старце, — я не так «вярчу носам», як раней. Год таму здавалася, што знайсці працу лёгка, праз некалькі месяцаў я зразумела: рэальнасць суровейшая.

Я шукаю працу па ўсёй Еўропе. Вельмі хочацца працаваць у англамоўнай камандзе з іншымі каштоўнасцямі, у культуры, дзе прадукт будуецца вакол кліента, а кампанія — вакол супрацоўнікаў-прафесіяналаў. 

У чым выключнасць майго кейсу, чаму пошукі працы зацягнуліся на 1+ год: вельмі звужаны пошук праз вялікую колькасць першасных фільтраў. За час пошуку было дзве рэлакацыі, адна з якіх — у Азію, дзе працу па маіх крытэрах было знайсці вельмі складана. У Польшчы ўсё моцна палепшылася, бо прапанова ўнутры Польшчы высокая.

Што да Еўропы, то вельмі мала кампаній прапаноўвае працу аддалена не ў краіне знаходжання праз падатковыя забавязанні. То-бок Germany Remote часцей за ўсё значыць аддаленую працу ў межах Германіі. Яшчэ мяне тармазіла рашэнне працаваць фрылансерам: праз гэта ў мяне была высокая загрузка і менш матывацыі займацца толькі пошукам.

Хацела б удакладніць яшчэ адзін момант: у сярэднім пошук працы ў Еўропе — гэта 6 месяцаў, гэты час закладваюць як мінімум. Кажучы пра тое, як хутка айцішнікі знаходзяць працу, вельмі важна ўлічваць геаграфію пошуку.

«Перарабляла рэзюмэ тры разы, нават звярталася па дапамогу да ментара»

Яўгенія, франтэнд-распрацоўшчыца, Чэхія:

  • стаж і ўзровень у ІТ: 4 гады, была лідом («але хутчэй праз стаж і разуменне праекта, чым праз шырокія веды»);
  • геаграфія пошукаў працы: у Еўропе, рэлакейт не разглядае, толькі аддаленую працу, магчымыя камандзіроўкі — калі спатрэбіцца;
  • дыяпазон зп, на які прэтэндуе: «мінімум, на які я згодная — 2,5 тысячы еўра»;
  • асабістая рамка пошуку, крытэрыі ў адносінах да працадаўцы: адэкватнасць задач і адпаведнасць іх скілам («я памятаю два выпадкі, калі гэта стала перашкодай: на адным праекце мне прапаноўвалі вярстаць лісты для рассылання, я палічыла, што гэта простая і сумная праца, якая не дазволіць развівацца. У другім, наадварот, прапанавалі стаць лідарам франтэнд-каманды, папярэдзілі, што працы нямала, але мне могуць даць паўстаўкі з акладам у 1 тысячу еўра. Не ўяўляю, як усю гэтую працу можна было змясціць у 4 гадзіны на дзень»);
  • які дэдлайн сабе паставіла для пошуку, і што будзе, калі да дэдлайну нічога не знойдзе: «ніякага, але калі я адчую, што нагамі намацала дно, буду разглядаць сумежныя сферы і перавучвацца. Я заўважыла, што на мясцовым рынку значна больш вакансій для фулстэк-распрацоўшчыкаў. Магчыма, буду глядзець у тым кірунку»;
  • колькасць водгукаў; кампаній, дзе быў хаця б скрынінг-сазвон: «статыстыкі не вяла, хоць варта было б»

— У сакавіку будзе год, як я без працы. Я адпрацавала амаль 4 гады ў буйной расійскай кампаніі з офісам у Беларусі на пазіцыі франтэнд-распрацоўшчыцы. Выгарала — і вырашыла сысці, адпачыць, заняцца сваім здароўем.

Прыкладна са жніўня пачала актыўна шукаць працу, але пакуль гэта беспаспяхова. Адмовы ў асноўным атрымліваю на этапе рассылання рэзюмэ. Я перарабляла яго ўжо тры разы, нават звярталася па дапамогу да ментара — ён параіў, як яшчэ раз перарабіць, і рэкамендаваў не саромецца ў апісанні тэхнічнага стэку і сваіх дасягненняў.

Тэхнічныя сумоўі таксама былі. Але варта прызнацца, што ў мяне зусім невялікі досвед у гэтым — раней я праходзіла толькі чатыры этапы інтэрв’ю ў сваёй ранейшай кампаніі, і мяне адразу ўзялі, — таму ў гэтым пошуку тэхнічныя сумоўі не заўсёды праходзілі гладка. 

Да таго ж іншая краіна і новая мова зносін прыўносяць дадатковыя цяжкасці (я пераехала ў Чэхію, яшчэ калі працавала ў ранейшай кампаніі, а сумоўі праходжу па-англійску).

Пасля кожнага няўдалага інтэрв’ю я стараюся зразумець, што пайшло не так, давучваю, чаго не ведала. Некаторыя сумоўі я праходзіла добра, адказвала практычна на ўсе пытанні, мне давалі добры фідбэк — але ўсё роўна выбіралі іншых кандыдатаў.

Мне вельмі цяжка даюцца сумоўі з эмацыйнага пункта гледжання — я вельмі хвалююся і часта губляюся. Плюс, вядома, ёсць і тэхнічныя прабелы, якія я імкнуся запаўняць.

Першапачаткова я шукала працу ў Чэхіі, пажадана з офісам у маім горадзе, каб асімілявацца патроху. Цяпер разглядаю аддаленыя пазіцыі ў Еўропе. 

Пакуль у мяне яшчэ ёсць «падушка бяспекі» — я пачала адкладаць грошы яшчэ да рэлакацыі. Пасля першых месяцаў няўдалых спроб уладкавацца на працу прыбрала неабавязковыя штомесячныя выдаткі накшталт манікюру і іншых б’юці-працэдур. Цяпер стараюся радзей выбірацца на платныя мерапрыемствы і малюся, каб не ўзнікла праблем са здароўем.

Праблем з легальнасцю знаходжання ў Чэхіі ў мяне няма, нават нягледзячы на тое, што я не працую, — мая віза партнёрская, да працы яна не прывязаная.


Дзякуй, што чытаеце нас, дарагі юзер. Некалькі разоў на тыдзень (часам радзей, і дарма) вы заходзіце на dev.by. Часы бываюць розныя (наш cash flow  упаў у разы, напрыклад).

Але нягледзячы на жах за акном, мы працягваем працаваць, слухаць і чуць вас, знаходзіць абнадзейлівыя гісторыі, зашкварныя выпадкі, фіксаваць усё, што адбываецца з беларускім ІТ. Дапамажыце dev.by заставацца з вамі. Мы вам яшчэ спатрэбімся.

Сапорціце dev.by праз PatreonDonorbox (зручна ў Беларусі) або крыпту:

  • Bitcoin (BTC): 0×276e0eC1bf16cfB5E0934382B6e09Ce1836b28Ba
  • Etherium (ETH): bc1q2ghxe9fmtmwr4sgz27k58j9ql0vfs25ucxlx5t

Дзякуй. Калі плацеж штомесячны — дзякуй два разы!

«Чаму раней не зрабіў?» 4 гісторыі як «увайсцішнікі» знайшлі першую працу ў складаны час
«Чаму раней не зрабіў?» 4 гісторыі, як «увайсцішнікі» знайшлі першую працу ў складаны час
Па тэме
«Чаму раней не зрабіў?» 4 гісторыі, як «увайсцішнікі» знайшлі першую працу ў складаны час
«Готова пробивать товар на кассе». Сеньор почти 3 года не может найти работу в Польше
«Готова пробивать товар на кассе». Сеньор почти 3 года не может найти работу в Польше
По теме
«Готова пробивать товар на кассе». Сеньор почти 3 года не может найти работу в Польше

Хочаце паведаміць важную навіну? Пішыце ў Telegram-бот

Галоўныя падзеі і карысныя спасылкі ў нашым Telegram-канале

Абмеркаванне
Каментуйце без абмежаванняў

Рэлацыраваліся? Цяпер вы можаце каментаваць без верыфікацыі акаўнта.

Anonymous
Anonymous
-13

Да такого не может быть, в Европе бурно растущий рынок ИТ.

Anonymous
Anonymous
5

А вообще показательно, что обе - тяночки, и у обеих есть муж-обеспечун. Может эта работа не так и нужна? Больше как средство от скуки?

dimonn12
dimonn12 программист в 2013-08-01
5

Дискриминация по половому признаку!
Надо на них феминисток европейских натравить, чтобы нам, мужчинам, не обидно было от такой дискриминации, мол, женщина может год искать работу - и это ОК, а мужчина так не может! Надо приравнять их к их же мужчинам.

Anonymous
Anonymous
7

Пачакай, прыйдзе і твой час, ці ты думаеш, што курсы па прожэк-мэнэджменту зрабілі з цябе альфа-куна, якога ўсе жадаюць бачыць у сябе ў камандзе? хех

dimonn12
dimonn12 программист в 2013-08-01
6

Во-первых, я гребец, а не языкочесатель. Во-вторых, это был сарказм. Жаль что ты не понял этого)

Сейчас ведь модно быть "я себя сделала сама" и "я сильная и независимая". А на поверку оказывается что стартовый капитальчик и подушку безопасности то подогнали)

Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 1 сакавіка 2024, 18:04

Каментарый скрыты за парушэнне правілаў каментавання.
[censored - П. 4.1.2. Пользовательского соглашения — https://mstagmanager.com/pages/polzovatelskoe-soglashenie]

13

"ну, у меня есть муж" - все ясно, можно не читать

13

Постараюсь воздержаться от сексистских комментариев, как некоторые выше.

По делу: у первой колежанки вполне себе были оферы. Так что год поиска работы нерелевантно. Я бы через месяца 3-4 наверное взял бы что дают и искал бы потом что-то более подходящее. Так можно делать, представляете. И в котлету залазить не придётся.

У второй колежанки просто мало опыта, она сама об этом говорит. А ситуация такая, что сейчас большинство вакансий для опытных. В целом вывод и тайтл статьи кликбейтные. Не пугайтесь, коллеги : )

-3

Они для работодателя установили минимальные требования, на которых готовы работать!) Наверное адекватный человек - который хочет работать, скорректировал бы свои требования в соответствии с рынком.
[censored - П. 4.1.2. Пользовательского соглашения — https://mstagmanager.com/pages/polzovatelskoe-soglashenie]

Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 2 сакавіка 2024, 13:24

10

Екатерина, маркетолог в ИТ, Польша:

Понятно.

Евгения, фронтенд-разработчица, Чехия:
минимум, на который я согласна — 2,5 тысяч евро
технического опыта нет

С такими вводными в рб они бы и за 5 лет не нашли. Аххах, я бы посмотрел, как бы они в том же Минске требовали зп 2.5к не имея опыта разработки 🤣

В целом, норм- если воротить носом от предложений то да, работы не будет. Разница от рб в том, что там даже этих предложений-то и нет...

1

В смысле у нее нет опыта разработки?

стаж и уровень в ИТ: 4 года, была лидом («но скорее из-за стажа и понимания проекта, нежели обширных знаний»);

-1

Держите нас в курсе как там дела у принцесс...
Муж видимо подкаблучник. Выставил бы KPI, не находишь, идешь продавачкой зубровку на полке расставлять или назад к маме.

zabelarus14
zabelarus14 Инженер в НИИ им. Баца
2

назад не к маме а к батьке, немного накажет, непутевую, образумит и в нии работать

0

Сначала план по рождаемости выполнить, потом в нии

Anonymous
Anonymous
5

у айці джунглях няма істоты больш небяспечнай за параненага бета-самца

Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 1 сакавіка 2024, 14:18

7

Я живу в Чехии. После переезда пол года работала на пекарне. Уволилась, и за полтора месяца устроилась на позицию junior frontend developer в стартап. Без опыта работы в It, за спиной только курсы на udemy; без разговорного английского, но на чешском свободно говорю. В неделю было по три собеседования, десятки отосланных резюме каждый день. Искать работу год , как по мне , это не работодатели плохие, а с соискателем что-то не то.

zabelarus14
zabelarus14 Инженер в НИИ им. Баца
3

не для пана бацька кветку гадавау

2

zebelarus14, вы просто порой гениальны))))

-1

можно уволиться с пекарни, но нельзя вывести пекарню из сознания

14

Вообще вот сразу предложение к редакции. А давайте сделаем аналитику и ответим на интересный вопрос? Просто у меня он есть, свой. Я его потом озвучу несмотря на то что буду не популярен.

Так вот вопрос. Когда открываешь подобный материал то видишь маркетологов, HR, PM, иногда front end, и прочее около того, но ПОЧЕМУ мы не видим среди подобных статей людей с опытом 10+ в embedded, true embedded, system level, kernel level, gamedev core?

А теперь взглянем что у нас тут по историям (хотя много уже до меня правильно прокомментировали).

Екатерина, маркетолог в ИТ, Польша

Уже тут начинает становится очевидным. 1 - Своих нахлебников там тоже хватает. 2 - Вы без местного опыта и знания местного рынка. Наверняка без свободного местного языка, поэтому прочитав дальше вот это:

вилка зп ... 3200-3400 евро

Хочется вам предложить губозакаточную машину хотя-бы на одну губу.

личная рамка поиска, какие критерии по отношению к работодателю

Сильная команда, которая доверяет тебе как специалисту

Простите а как сильная команда с местным опытом будет доверять вам без местного опыта и свободного владения языком?

не полностью русская команда, не начинающий стартап, не трейдинг, беттинг, не слишком технологичный продукт, этичный бизнес, не агентство

Наверное всё-же на две губы.

число компаний, где завершила полный цикл собесов: 9;

число отказов vs число офферов, если были: 2 оффера, 6 отказов.

Это значит что мы просто воротили нос? Не достойно королевского величества?

Пару раз я отказывалась от предложений, когда мне не нравились ни продукт, ни команда — «вертела носом».

Пальцы веером, сопли пузырём.

Очень хочется работать в англоговорящей команде с другими ценностями, в культуре, где продукт строится вокруг клиента, а компания — вокруг сотрудников-профессионалов.

А хотят ли эти люди работать с вами? Вы же все дверные проёмы своей короной попортите и потолки поцарапаете.

Итого ниочём. Скучно девочке стало, решила по этому поводу целую простыню сочинить.

Евгения, фронтенд-разработчица, Чехия:

стаж и уровень в ИТ: 4

Тут совсем просто. 1 - Своих куча, девать не куда, 2 - Маленький опыт.

вилка зп, на которую претендует: «минимум, на который я согласна — 2,5 тысяч евро»;

С таким опытом опять в front end стоило бы подумать о губозакаточной машине.

И немного просто интересного хотелось бы спросить у этой персоны.

адекватность задач

А как вы определяете адекватность задачи? Даже интересно.

и соответствие их скиллам

А не наоборот? Я вот думал что скилы должны соответствовать задаче. Прокачивать скилы? Не?

на одном проекте мне предлагали верстать письма для рассылки, я посчитала, что это простая и скучная работа, которая не позволит развиваться.

Простите а какого развития вы ждёте в формоклепании?

Вот оно и как-то так. Редакция посмотрите на вопрос в начале. Может таки организуете аналитику почему оно так? Потому что тут вот мой ответ. И меня сейчас помидорами гнилыми закидают.

dimonn12
dimonn12 программист в 2013-08-01
-7

2.5к евро грязными - норм зп для 4-х лет опыта работы. Не вижу причин закатывать губу. Даже в рашке можно найти работу на такую вилку для мидл-мидл+. Правда придется заморочиться с собесами.

10

2.5к евро грязными - норм зп для 4-х лет опыта работы. Не вижу причин закатывать губу

Год поиска не достаточная причина? Хм... ну видно потенциальные работодатели больше согласны со мной чем с вами или с этой девушкой.

Я вилок в Чехии не знаю, но факт на лицо. Год поиска и предложение только на 1k. Как-то так.

Только меня за это пинать не надо. Это не я отказал. Просто похоже что мнение работодателей всё-же ближе к моему.

11

"Как долго я ещё смогу не соглашаться на работу, которая не нравится — ну, у меня есть муж"- отлично. А теперь просто отзеркалим ситуацию - есть некий Василий, который делится с нами историей того, как сложно по его критериям найти ему подходящую для него работу уже год, но он не переживает особо - зарабатывает жена. Нормально звучит? Для многих нет, и это печально. Потому что должно звучать абсолютно естественно, [censored - П. 4.1.2. Пользовательского соглашения — https://mstagmanager.com/pages/polzovatelskoe-soglashenie]

10

"Как долго я ещё смогу не соглашаться на работу, которая не нравится — ну, у меня есть муж"- отлично. А теперь просто отзеркалим ситуацию...

А там ещё такие царские критерии что потолки и дверные проёмы по 40 метров высотой делать, чтобы корона не поцарапала.

1

Про Чехию тоже самое могу сказать. Работы дофига, куча стартапов, которым нужны люди. Сам фронт-енд разработчик, и никаких проблем с поиском работы нет, наоборот надо отбиваться от HR.

-9

Скоро Firma прикрутит AI, и формошлепов можно будет на пенсию отправлять )
В той же чехии CFA получает 80К крон грязными, проще на диване лежать, биткойн по экрану гонять.

-1

Не знаю про CFA, но моя зарплата грязными сейчас в два раза больше, и это прошлогодняя, которая должна увеличится этим летом во время пересмотра. В большинстве случае в других компаниях мне предлагали 180000-185000. Это, если что, 10 лет опыта у меня во Front-End и позиции Lead Developer

-6

Вы все молодцы, идите кривую датову схранку за выходные перепишите...

-1

Заплатят - перепишем :)

-1

Пришлите http адрес потыкать поржать, за что платят 180000-185000.
DDOSить не будем )

zabelarus14
zabelarus14 Инженер в НИИ им. Баца
1

все правда, по телевизору про это рассказывали там все плохо, только в Белоруссии хорошо

5

На фоне происходящего в РБ и у соседей , средняя зп в беларуском ИТ - это почти последнее, на что стоит обращать внимание. [censored - П. 4.1.2. Пользовательского соглашения — https://mstagmanager.com/pages/polzovatelskoe-soglashenie]

Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 1 сакавіка 2024, 21:04

Каментарый скрыты за парушэнне правілаў каментавання.
[censored - П. 4.1.2. Пользовательского соглашения — https://mstagmanager.com/pages/polzovatelskoe-soglashenie]

Каментарый скрыты за парушэнне правілаў каментавання.
[censored - П. 4.1.2. Пользовательского соглашения — https://mstagmanager.com/pages/polzovatelskoe-soglashenie]

bacek
bacek Programmer в Конь с горы
-1

Враньё. Полгода назад висела 1850. Год назад была 1750.

zabelarus14
zabelarus14 Инженер в НИИ им. Баца
0

почем хрущовка в замкадье ?

Валдис Адаскус
Валдис Адаскус Старший Заместитель Младшего Пропагандиста по работе с РБ в Европейское ЦИПСО
1

Аж жир с монитора закапал!

zabelarus14
zabelarus14 Инженер в НИИ им. Баца
0

Ах, не так-то легко попасть в Страну Дураков, все лапы сотрешь…

0

давай уже ссылки раз такие громкие заявления

-1

Вакансии -30% по ЗП, работодатели неадекваты, это коротко рассказ всех моих знакомых кто пытался найти в РФ. Белорусы нарасхват - прям вижу московские конторы набивающие фуры баблом, лишь бы перекупить белоруса. Ага. Платим побольше, так как очередь к нам стоит. Быстрей бы всех взять. На кого эти сказки рассчитаны даже не знаю.

Карыстальнік адрэдагаваў каментарый 3 сакавіка 2024, 23:44